BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, June 5, 2010

++Dipenghujung Perjalanan....++


Tanggal 7/6/2010 nie
tiba laa hari aku berangkat  meninggalkan kolej yg byk tersimpan memori bersama sahabat2 ku..
Aku rasa dah tiba masanya untuk aku merehatkan diri...
terlalu penat rasanya berjalan jauh...
melalui jalan yg berliku2 menambahkan lg kepenatan....
dah tiba masanya utk aku berehat di perhentian..


perjalananku masih jauh,
namun aku tak tahu samaada perjalanan ini akan berakhir atau kecundang di tengah jalan..
semuanya ketentuan Allah..
jika panjang usiaku, maka perjalanan pun akan kuteruskan
walaupun dengan hanya merangkak..
namun andainya Allah tidak mengizinkan aku hidup lama,
maka berakhirlah di sini pengembaraanku...


maafkan aku wahai sahabat2 ku sayang,
bukan niatku utk melukakan hati atau memulaukan kalian,
aku hanya perlukan masa utk bersendirian...
tapi aku tak pasti sampai bila...
namun ketahuilah,
aku sgt sygkan sahabat2ku...
aku sesekali tidak akan pernah membuang sahabat2ku...


kali ini,
biarlah aku berseorangan..
suka duka hidupku biarlah kutanggung seorang diri..
tak perlu lagi sesiapa ambil tahu kisah hidupku..
bukan aku tak hargai nilai sahabat,
tapi aku sangat takut akan kehilangan...
daripada kehilangan,
aku lebih rela tidak punya apa2..




tapi sebelum tu..,
aku memohon kemaafan kpd semua sahabat2ku,
dan juga sesiapa shj yg mengenaliku...
maaf di atas segala kesilapan dan kekhilafanku..
aku juga maafkan salah silap kalian trhadapku..


aku tak tahu samaada aku akan kembali melayari alam maya ini..
mungkin ini kali terakhir aku berada di alam blogger ini..
bagiku sudah tiada apa lagi utk kucoretkan..
tapi mungkin juga aku akan kembali..
cuma aku tak pasti bila saat itu akan tiba..


Kepada Allah tuhanku,
ku panjat kesyukuran di atas segala nikmat yg Kau berikan..
ku panjatkan juga kesyukuran di atas dugaan yg Kau berikan,
dgn ujian dariMu bisa mendekatkan aku kepadaMu...


Ya Allah,
seandainya mati itu lebih baik bagiku,
maka Kau matikanlah aku dalam iman...
namun seandainya Kau masih lg mahu memberi peluang utkku teruskan hidup,
Kau tiupkanlah semangat dan kekuatan dlm diriku..
agar aku bisa bangkit kembali..
bersama sisa2 harapan...
aku pasrah segalanya Ya Allah...









No comments:

Post a Comment